Myynti- ja toimitusehdot

KAUPAN EHDOT SEKÄ HENKILÖTIETOJEN SUOJAAMINEN

Yleistä

Betterway
Marielundvej 48A
DK-2730 Herlev, Tanska

Sähköpostiosoite: info@betterway.dk

Kaupparekisteritunnus: 26 12 08 02

Betterway.dk-sivustolla käytävään kauppaan sovelletaan Tanskan lainsäädäntöä.

Hinnat ja maksaminen

Yritykset:

Kaikki hinnat esitetään ilman arvonlisäveroa ja rahtikustannuksia, ellei toisin ilmoiteta.

Luettelon ja verkkosivuston kautta tapahtuva myynti on tarkoitettu yrityksille sekä julkisille laitoksille ja järjestöille. Maksuaika on 10 vuorokautta netto. Tarkastamme aina luottokelpoisuuden uusilta asiakkailta, jotka haluavat maksaa Betterway-tuotteet laskulla. Lasku lähetetään aina sähköpostitse tilauksen tekijälle. Jos lasku halutaan toiseen sähköpostiosoitteeseen, siitä on ilmoitettava tilauksen yhteydessä.

Yksityishenkilöt:

Jos haluat ostaa tuotteita yksityishenkilöinä, tuotteet on maksettava ennakkoon pankkisiirrolla tai maksukortilla verkkosivustolla. Huomaa, että kaupan purkulauseke ei ole voimassa pankkisiirrolla maksettaessa. Pankkikortilla, DEBIT/CREDIT-kortilla tai luottokortilla maksaessasi varaamme summan kortiltasi, kun olet hyväksynyt oston. Summa veloitetaan tililtäsi, kun tuote lähetetään tai se on valmis noudettavaksi. Tämä koskee myös tuotteita, joita ei ole varastossa ja joilla on pitempi toimitusaika, sekä tuotteita, jotka on tilapäisesti loppuunmyyty.

Korttimaksut

Käytämme ergolift.dk-sivustolla Altapay-maksuvälittäjää, joka varmistaa kortin tietojen turvallisen ja salatun käsittelyn SSL-varmenteen avulla. BetterWay ei tallenna korttisi tietoja.

Summa varataan luottokortilta, kun tilaus tehdään sivustolla ergolift.dk. Veloitamme summan luottokortilta vasta, kun tuotteet lähetetään haluamaasi toimitusosoitteeseen. Jos emme jostain syystä vastoin odotuksia pysty toimittamaan tilausta tai osia siitä, maksat vain toteutuneesta toimituksesta. Kuitti lähetetään sähköpostitse.

Hinnoitteluvirheet

Jos jokin hinta on selkeästi ilmoitettu väärin, ja sinun olisi kuulunut maksaa sen mukaan, meillä on velvollisuus toimittaa kyseinen tuote ilmoitetun väärän hinnan mukaan.

Pyrimme ilmoittamaan mahdollisista myöhästymisistä, tilauspuutteista ja loppuunmyydyistä tuotteista sekä siitä, miten toimimme niiden suhteen, mahdollisimman pian.

Rahti ja toimitus

Kaikki toimitukset lähetetään Herlevin varastolta tanskalaisille asiakkaille. Rahdin vähimmäismaksu on DKK 65,-. Tilauksesta ei peritä käsittelykuluja koosta riippumatta.

Toimitusaika on tavallisesti 5–12 vuorokautta tuotteesta riippuen. Joidenkin tuotteiden toimitusaika voi kuitenkin olla pitempi, mutta se sisältyy aina sähköpostitse ennakkoon lähetettyyn tilausvahvistukseen.

Jos ostat tuotteita yksityisasiakkaana, huomaa, että emme lähetä niitä postitse vaan käytämme kuljetusyritystä. Se tarkoittaa, että jonkun on oltava kotona vastaanottamassa ja kuittaamassa toimitus. Meillä ei ole mahdollisuutta lähettää tekstiviestiä tai sanoa toimituksen tarkkaa saapumisaikaa, mutta jos annat matkapuhelinnumerosi, kuljettaja voi soittaa sinulle ennen saapumistaan tai saapuessaan.

Kun vastaanotat tuotteet, muista tarkastaa toimitus huolellisesti mahdollisten virheiden tai puutteiden varalta. Mahdolliset vauriot kirjataan rahtikirjaan ennen sen allekirjoittamista ja tuotteiden vastaanottamista, jotta kuljetuksen aikana vahingoittunut tuote voidaan korvata. Suosittelemme noudattamaan näitä ohjeita. Ota yhteys BetterWay-asiakaspalveluun, puh. +45 44 600 440.

Kaupan ehdot

Piilevistä vaurioista, jotka eivät käy ilmi pakkauksesta, on reklamoitava kuljetusyritykselle seitsemän vuorokauden kuluessa korvauksen saamiseksi. Se tehdään ottamalla yhteyttä Betterwayhin. Jos huomaat vaurioita pakkauksessa, ne on kirjattava rahtikirjaan ja niistä on ilmoitettava Betterwaylle.

Kaikki toimitukset toteutetaan voimassa olevien huolintasääntöjen mukaisesti, eli katutason ovelle/ulko-ovelle. Toimituksen kantamisesta ylös veloitetaan lisämaksu. Kerro tilauksen yhteydessä, haluatko, että tavarat toimitetaan muualle kuin katutason ovelle/ulko-ovelle.

Kaikki toimitukset lähetetään valmistajalta/varastosta, ja kun ne on vastaanotettu, ne ovat vastaanottajan vastuulla.

Kaikki kuljetusyritykselle osoitetut kysymykset mahdollisista korvauksista esitetään voimassa olevien huolintasääntöjen mukaisesti ja ne voidaan lähettää tarvittaessa sähköpostitse.

Jos olet yritysasiakas ja haluat peruuttaa ostoksesi, ota yhteys Betterwayhin numeroon: +45 44 600 440.

Takuu ja reklamaatio-oikeus – vain yrityksille

Betterway tarjoaa 12 kuukauden takuun/reklamaatio-oikeuden myytyjen tuotteiden vikojen ja puutteiden varalta. Betterway voi tarjota mahdollisten virheiden tai puutteiden korjaamista, tuotteen vaihtoa tai ostosumman palauttamista.

Vääränlaisesta säilytyksestä tai käytöstä aiheutuvat virheet eivät sisälly takuuseen. Asiakas maksaa palautuksen rahtikustannukset.

Peruutusoikeus

Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus on 14 vuorokautta.

Peruutusoikeus on voimassa 14 vuorokautta tuotteen vastaanottamisesta. Jos olet tilannut useita tuotteita samassa tilauksessa ja ne on toimitettu yksitellen, peruutusoikeus lasketaan siitä päivästä, kun vastaanotat viimeisen tuotteen. Asiakas maksaa palautuksen rahtikustannukset. Jos tuotteen arvo on laskenut, vähennämme palautettavasta summasta arvonalennusta vastaavan määrän.

Peruutusoikeus ei koske erityisvalmisteisia tuotteita.

Peruutuksen määräaika tarkoittaa, että sinulla on 14 vuorokautta tuotteiden vastaanottamisesta aikaa ilmoittaa meille, että haluat perua kaupan. Voit lähettää sähköpostiviestin osoitteeseen info@betterway.dk tai käyttää vakiomuotoista peruutuslomaketta (vain yksityisasiakkaat), joka sisältyy tilausvahvistukseen.

Et voi perua kauppaa kieltäytymällä tuotteiden vastaanottamisesta, ellet ole ilmoittanut siitä meille ennakkoon.

Kaupan osan peruminen

Jos olet ostanut yhden tai useampia tuotteita, sinulla on mahdollisuus palauttaa tuote tai osa tuotteista, vaikka ne olisi ostettu samassa tilauksessa. Huomaa, että toimituskuluja ei hyvitetä, jos palautat vain osan tilauksesta.

Peruutusoikeus ei koske erityisvalmisteisia tuotteita.

Ostosumman takaisinmaksu / palauttaminen

Kun olet ilmoittanut meille, että haluat perua kaupan, sinulla on 14 vuorokautta aikaa palauttaa tuote meille. Tuote vastaanotetaan palautuksena sopimuksen mukaan ja siten, että siihen on kiinnitetty voimassa oleva palautusnumero. Betterway antaa palautusnumeron, kun otat yhteyttä palautuksen takia.

Maksat palautuksesta aiheutuvat kustannukset itse sekä vastaat kuljetuksen aikana aiheutuneista mahdollisista vaurioista.

Suurin osa tuotteistamme lähetetään rahtikuljetuksena, eikä niitä sen vuoksi voi palauttaa tavallisessa postissa.

Palautuksen kustannukset lasketaan postinumeron sekä kuutiomittojen/painon mukaan. Ne ilmoitetaan ottamalla yhteyttä Betterwayhin.

Peruutusoikeus ei koske erityisvalmisteisia tuotteita.

Jos perut kaupan, saat rahasi takaisin. Jos tuotteen arvo on laskenut, vähennämme palautettavasta summasta arvonalennusta vastaavan määrän.

Palautamme kaikki sinulta veloittamamme maksut, eli toimituskustannukset (koskee myös lisäkustannuksia, jos valitsit tarjoamamme muun kuin halvimman vakiotoimitustavan), viimeistään 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksesi sopimuksen purkamisesta.

Palautamme rahat samalla maksutavalla, jota käytit ostaessasi tuotteet, ellei toisin ole sovittu.

Voin pidättää takaisinmaksua siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet tuotteet, ellet lähetä meille todisteasiakirjaa niiden palauttamisesta.

Tuotteet lähetetään osoitteeseen:

Betterway
Marielundvej 48A
DK-2730 Herlev, Tanska

Vastaanotamme ainoastaan paketteja/lähetyksiä, jotka on lähetetty suoraan yllä olevaan osoitteeseen.

Jos haluat perua ostoksesi, voit edellä olevan sopimuksen mukaisesti toimittaa tuotteet henkilökohtaisesti yllä olevaan osoitteeseen.

Ei peruutusoikeutta

Seuraavia sopimuksia ei voi peruuttaa:

tuotteet, jotka on valmistettu yksilöllisten teknisten määritysten mukaisesti tai joita on huomattavasti muokattu ostajan tarpeiden mukaan.

Palautettavan tuotteen kunto

Jos tuotteen arvo on alentunut siksi, että olet käyttänyt sitä sen ominaisuuksien, toimintaperiaatteen ja käyttötarkoituksen vastaisesti, palautamme vain osan tuotteen hinnasta. Palautettava summa riippuu tuotteen myyntiarvosta, mikä voi tietyissä tilanteissa tarkoittaa sitä, että sinulle palautetaan ainoastaan rahtikustannukset.

Suosittelemme, että palautat tuotteen sen alkuperäisessä pakkauksessa. Jos alkuperäistä pakkausta ei ole, se saattaa aiheuttaa tuotteen arvon alenemisen.

Reklamaatio-oikeus – vain yksityisasiakkaat

Kun ostat meiltä tuotteita kuluttajana, kauppaan sovelletaan kuluttajansuojalakia.

Se tarkoittaa, että reklamaatio-oikeus on 24 kuukautta. Betterway voi tarjota tuotteen korjausta tai vaihtoa, ja tilanteissa, joissa korjaaminen tai vaihto ei ole mahdollista, Betterway voi tarjoutua ostamaan tuotteen takaisin sen ostohinnalla.

Vääränlaisesta säilytyksestä tai käytöstä aiheutuvat virheet eivät sisälly reklamaatio-oikeuteen.

Suosittelemme, että teet reklamaation mahdollisimman pian ja viimeistään kahden kuukauden kuluttua virheen havaitsemisesta, jotta reklamaatio on oikea-aikainen.

Jos reklamaatio on aiheellinen, ja tuote on palautettava, korvaamme palautuksesta aiheutuvat (kohtuulliset) rahtikustannukset. Tuote on aina palautettava asianmukaisessa pakkauksessa. Muista pyytää kuitti lähetyksestä, jotta voimme korvata rahtikustannukset sinulle.

Pyydä lisätietoja sähköpostitse osoitteesta reklamation@betterway.dk .

 

Valitusoikeus – vain yksityisasiakkaat

Jos haluat kuluttajana valittaa ostoksestasi, ota yhteys osoitteeseen info@betterway.dk

Jos emme onnistu löytämään ratkaisua, lähetä valitus osoitteeseen:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus
Toldboden 2
DK-8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Jos asut muussa EU-maassa kuin Tanskassa, voit jättää valituksen EU-komission riidanratkaisuportaalissa osoitteessa http://ec.europa.eu/odr