Tietosuojakäytäntö

1. Johdanto

BetterWaylle on tärkeää kunnioittaa ja suojata yksityisyyttäsi. Käsittelemme aina tietojasi vastuullisesti ja huolellisesti. Jäljempää voit lukea, mitä tietoja keräämme, miten keräämme niitä ja mihin niitä käytämme.
Tietojen keräämisen oikeusperuste on suostumus Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan kohdan 1 alakohdan a) mukaisesti.

Suostumuksen antaminen on vapaaehtoista ja voit peruuttaa suostumuksesi koska tahansa. Kohdassa ”Rekisteröidyn oikeudet” kerrotaan, kuinka voit peruuttaa suostumuksesi.

Jos sinulla on kysyttävää tietosuojakäytännöstämme, voit soittaa numeroon +45 44 600 440 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen info@betterway.dk

 

2. Mitä tietoja keräämme

Kun vierailet verkkosivustollamme, keräämme automaattisesti sinusta tietoja, jotka koskevat käyttämääsi selainta, sivustolla käyttämiäsi hakusanoja, katsomiasi tuotteita sekä IP-osoitettasi. Verkkosivustolta tehtyjen ostojen tai uutiskirjeen tilauksen yhteydessä keräämme lisäksi seuraavia tietoja:

nimesi
osoitteesi
sähköpostiosoitteesi
antamasi puhelinnumerot
maksutietosi.

Yritykset

Yritysten välisessä kaupassa noudatetaan sopimusta, joka on solmittu edustamasi yrityksen kanssa.
Säilyttämiämme ja käsittelemiämme tietoja ovat nimesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Tietojen keräämisen oikeusperuste on sopimuksen täytäntöönpano Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan kohdan 1 alakohdan b) mukaisesti. 

Käsittelemme yhteyshenkilön nimeä, sähköpostiosoitetta ja puhelinnumeroa mahdollista tulevaa yhteistyötä varten. 
Tietojen keräämisen oikeusperuste on Euroopan unionin yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan kohdan 1 alakohta f) (oikeutettu etu).

Voit aina pyytää tietoja edellä kuvatusta menettelystä.  

3. Miksi keräämme henkilötietoja

Käytämme keräämiämme henkilötietoja ostoksesi toteuttamiseen tarvittaessa, jotta voimme panna täytäntöön oman osuutemme sopimuksesta. Se tarkoittaa seuraavia asioita:

henkilöllisyytesi vahvistaminen ennen ostoksen hyväksymistä

luottotietojen tarkastaminen maksutavasta riippuen

petosten ja rahanpesun estovelvollisuuden täyttäminen.

Tämä tekee seuraavan ostoksen tekemisestä helpompaa.

4. Käsittelyn turvallisuus – organisatorinen ja tekninen 

Olemme ottaneet käyttöön organisatorisia toimenpiteitä ja menettelyjä, joilla suojaamme henkilötietojasi tuhoutumiselta, katoamiselta, muokkaamiselta, luvattomalta julkaisemiselta ja valtuuttamattomalta käytöltä tai luovuttamiselta. Henkilötietoja voi tarkastella vain henkilökunta, joilla on siihen lakisääteinen ja tarkoituksenmukainen syy. 

Sen toteutamme tarkastamalla kaikki prosessin vaiheet vuoden välein.

Palvelimet päivitetään kerran kuukaudessa, ja niitä suojataan palomuurilla.

4a) Tekniset turvatoimenpiteet 

Verkkosivuston turvallisuus 

Verkkosivustomme on suojattu SSL-varmenteella (Secure Socket Layer). SSL on salausprotokolla, jonka avulla vain tietojen lähettäjä ja vastaanottaja voivat lukea sivustojen välillä lähetettäviä tietoja. Voit siis syöttää tietosi turvallisesti verkkosivustollamme. 

Maksaminen verkkosivustolla

Shopify toteuttaa kaikki verkkosivustolla tehdyt maksut, emmekä me säilytä tai käsittele maksutietojasi.

Vastaanottojärjestelmien turvallisuus  

Kun vastaanotamme tietojasi, ne säilytetään turvallisesti. Käytämme Office365 Navision -ohjelmaa, joka takaa teknisen turvallisuuden alla kuvatulla tavalla. 

Office365:n käyttöoikeus ja käyttö on toteutettu palveluntarjoajalta saatavien suojaustoimintojen avulla.

4b) Organisatoriset toimenpiteet

Suojataksemme henkilötietojasi parhaalla mahdollisella tavalla, olemme ottaneet käyttöön seuraavia menettelyitä koskien henkilöitä, jotka voivat olla tekemisissä henkilötietojesi kanssa:  

Vain henkilöillä, jotka toimivat suoraan rekisterinpitäjän ohjeiden mukaisesti, sekä kolmannen osapuolen tavarantoimittajilla, jotka ovat allekirjoittaneet tietojenkäsittelijän sopimuksen, on oikeus tarkastella järjestelmissä olevia tietoja. 

Kaikkia henkilötietoja säilytetään ja käsitellään siten, että vain henkilöt, joilla on tietty syy niiden käsittelyyn, voivat tarkastella tietoja. Tämä varmistetaan hallintajärjestelmiemme käyttö- ja muiden oikeuksien valvonnan avulla.  

5. Säilytys ja poistaminen

Säilytämme ja käsittelemme henkilötietojasi vain niin kauan, kuin meillä on oikeusperuste tehdä niin.

Poistamme tiedot seuraavien periaatteiden mukaisesti.

Yksityishenkilön tietoja on säilytetty kahden vuoden ajan.

Henkilötietoja, jotka rekisteröimme verkkosivustomme kautta, säilytetään lähtökohtaisesti viiden vuoden ajan. Toiminnalla tarkoitamme ostoksen tekemistä joko suoran yhteydenoton kautta tai verkkosivustolle kirjautumalla.

Asiakastili (asiakastiedot) poistetaan vain, jos tili on ollut käyttämättä viiden vuoden ajan, pois lukien tilaukset, jotka tallennetaan mahdollista myöhempää uudelleentilausta, palvelua tai varaosien hankkimista tai yleisiä teknisiä vikoja varten yhteydenoton ja tilanteen selvittämisen mahdollistamiseksi.

Uutiskirjeen lähettämiseksi annetun suostumuksen yhteydessä antamiasi tietoja säilytetään siihen saakka, kunnes peruutat suostumuksesi.

Yritysviestinnän tiedot säilytetään viiden vuoden ajan.

Yli viisi vuotta vanhat asiakastiedot poistetaan automaattisesti kerran vuodessa.

Ostotilaukset poistetaan viiden vuoden kuluttua.

Sähköpostitse toimittajilta vastaanotetut laskut poistetaan viiden vuoden kuluttua.

Velallisten tiedot poistetaan viiden vuoden kuluttua, tehdyt tarjoukset mukaan lukien.

Muut tiedot

Sisäiset sähköpostiviestit poistetaan yhden vuoden kuluttua.

Saapuneiden sähköpostien kansio on käytävä läpi vähintään kerran vuodessa ja tarpeettomat viestit on poistettava.

 

6. Kenelle tietoja luovutetaan

Käytämme Microsoft365-ohjelmistoa, minkä vuoksi henkilötietoja voidaan siirtää EU:n ulkopuolisiin maihin. Voit tarkastella luetteloa Microsoftin alihankkijoina toimivista tiedonkäsittelijöistä Microsoftin sivustolla täällä ja täällä.

Joissain tapauksissa kyseessä on EU-komission hyväksymä niin kutsuttu ”turvallinen kolmas maa”, ja muissa tapauksissa tiedonsiirto tapahtuu EU-komission vakiosopimusehtojen mukaisesti.

Saat kopion vakiosopimusehdoista ottamalla meihin yhteyttä tässä tietosuojakäytännössä kerrottuun osoitteeseen.


Jos olet tilannut toimituksen tiettyyn osoitteeseen, voimme luovuttaa sitä koskevat tiedot kolmannelle osapuolelle. Silloin tiedot nimestäsi ja osoitteestasi annetaan käyttämällemme kuljetusyritykselle tai PostNordille, jotta voimme varmistaa tuotteen parhaan mahdollisen toimituksen. Jos tuotetta ei lähetetä varastoltamme vaan suoraan joltakin tavarantoimittajistamme, luovutamme nimi- ja osoitetietosi kyseiselle toimittajalle, joka toteuttaa rahtitoimituksen. Kuljetusyritys voi lisäksi ottaa sinuun yhteyttä ilmoittaakseen, milloin tuotteet on tarkoitus toimittaa. Se tarkoittaa, että tällaisessa tilanteessa voimme luovuttaa puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi kuljetusyritykselle.

7. Rekisteröidyn oikeudet  

Euroopan unionin tietosuoja-asetus takaa rekisteröidylle monia oikeuksia. Seuraavassa kerromme, miten käsittelemme näitä oikeuksia sekä kuinka rekisteröitynä voit käyttää niitä. 

Rekisteröidyllä on oikeus: 

  • Tarkastella, mitä henkilötietoja käsittelemme, mistä ne on saatu ja miten me käytämme niitä. Voit pyytää myös tietoa siitä, kuinka kauan säilytämme henkilötietojasi.
  • Väärien henkilötietojen oikaiseminen
  • Vanhentuneiden tietojen tai sellaisten tietojen, joiden käsittelyn oikeusperuste ei enää ole voimassa (tässä suostumuksen peruuttaminen), poistaminen
  • Perusteettoman käsittelyn vastustaminen
  • Tiettyä tarkoitusta varten annettujen henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen
  • Henkilötietojen siirtäminen toisen palveluntarjoajan rekisteriin
  • Suostumuksen peruuttaminen
  • Valituksen jättäminen tietosuojavaltuutetulle 

Betterway ilmoittaa ilman tarpeetonta viivettä rekisteröidylle, kuinka yritys käsittelee rekisteröidyn pyyntöä käyttää oikeuksiaan. 

Näin käytät oikeuksiasi 

Jos haluat käyttää rekisteröidyn oikeuksiasi tiettyyn tarkoitukseen antamiesi henkilötietojen osalta, ota yhteys sähköpostitse osoitteeseen info@ergolift.dk, ja kerro, että haluat käyttää rekisteröidyn oikeuksiasi. Lähetämme vastauksena kuittauksen pyynnöstä.

Jos pyyntösi on aiheellinen, varmistamme, että siihen vastataan ilman tarpeetonta viivettä.

Oikeus jättää valitus tietosuojavaltuutetulle  

Jos halut rekisteröitynä henkilönä käyttää oikeuttasi jättää valitus tietosuojavaltuutetulle, osoite on: Tietosuojavaltuutetun toimisto, Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki, puh. 029 566 6700, sähköposti tietosuoja@om.fi. Voit jättää valituksen myös tietosuojavaltuutetun verkkosivulla.